Начало / Кулинар / Хапването на работното място

Хапването на работното място

Работното ни място, където прекарваме по-голямата част от денонощието, се оказва осеяно с множество капани за здравословното хранене. Основният фактор за затлъстяването е неправилното хранене и най-вече похапването на нещо неподходящо между основните хранения. Именно тези междинни прегрешения се „лепват” като тлъстини, ползата им за организма е нулева, а ние се превръщаме във въглехидратни чудовища, които с настървение чакат момента, когато ще отскочат до близкото заведение или супермаркет, за да си вземем сандвич или парче пица. За десерт си спретваме пир с бисквити, солети, гризини, кифлички с различни пълнежи и други подобни нещ, които ни зареждат само с празни” калории.
Ако ви замъчи неистов глад, по-добре наблегнете нещо полезно и наистина хранително. Ако прекалим с въглехидратите, до час ще сме полузадрямали. В тялото ни въглехидратите се разграждат до глюкоза, а тя от своя страна се разнася чрез кръвта до всички тъкани и органи. Една част отива за задоволяване на енергийните потребности, а друга се складира под формата на гликоген в мускулите и черния дроб и се използва при нужда. Когато гликогеновите депа се изпълнят, излишните въглехидрати отиват в мастните клетки, където се трансформират в мазнини. Именно излишъкът от тях води до напълняване.
Въпреки че всеки грам въглехидрат доставя едно и също количество енергия, различните видове въглехидрати действат по различен начин върху обмяната на веществата. Това е пряко свързано с количеството на секретирания хормон инсулин след техния прием.
При преяждане с въглехидрати, инсулинът, който отделяме, за да се справим с огромния поток от глюкоза, има страхотен успиващ ефект. Но ако захарта е малко и в храната ни няма сложни въглехидрати, които да стабилизират инсулиновите нива, тялото ни разгражда собствена гликоза от гликогенния си резерв. Или казано накратко – изяждаме 5 грама захар и качваме 10 гр мазнини.
Ето защо е толкова важно да наблегнем на „добрите“ т.е. сложните въглехидрати, които ни зареждат с енергия, създават усещане за ситост и съдържат полезни хранителни вещества.
А защо да не си приготвим пълноценен обяд от вкъщи?
Ето едно вкусно и полезно решение за хапване на работното място.
Протеинова палачинка
Рецептата е много лесна и здравословна, а палачинката съдържа голямо количество протеини, сложни въглехидрати и малко мазнини.
Нужни продукти: яйца, прясно мляко, овесени трици и мю
сли.
Начин на приготвяне: В купа слагате 3 белтъка и 1 жълтък. Сипвате 100 мл. прясно мляко и добавяте 3-4 супени лъжици овесени трици и мюсли на око. За аромат може да се добави ванилия. Така приготвената рядка смес сипвате в
тигана и опичате добре от двете страни. Бъдете внимателни при обръщането на палачинката, защото тя е много крехка и може да се разпадне.
Бон апети!

Вижте също

Утайка от кафе срещу целулит! Шегувате ли се?

Чували ли сте за ползите от кафето, които не са свързани само с разсънването ни …