Начало / Кулинар / Хапването на работното място

Хапването на работното място

Работното ни място, където прекарваме по-голямата част от денонощието, се оказва осеяно с множество капани за здравословното хранене. Основният фактор за затлъстяването е неправилното хранене и най-вече похапването на нещо неподходящо между основните хранения. Именно тези междинни прегрешения се „лепват” като тлъстини, ползата им за организма е нулева, а ние се превръщаме във въглехидратни чудовища, които с настървение чакат момента, когато ще отскочат до близкото заведение или супермаркет, за да си вземем сандвич или парче пица. За десерт си спретваме пир с бисквити, солети, гризини, кифлички с различни пълнежи и други подобни нещ, които ни зареждат само с празни” калории.
Ако ви замъчи неистов глад, по-добре наблегнете нещо полезно и наистина хранително. Ако прекалим с въглехидратите, до час ще сме полузадрямали. В тялото ни въглехидратите се разграждат до глюкоза, а тя от своя страна се разнася чрез кръвта до всички тъкани и органи. Една част отива за задоволяване на енергийните потребности, а друга се складира под формата на гликоген в мускулите и черния дроб и се използва при нужда. Когато гликогеновите депа се изпълнят, излишните въглехидрати отиват в мастните клетки, където се трансформират в мазнини. Именно излишъкът от тях води до напълняване.
Въпреки че всеки грам въглехидрат доставя едно и също количество енергия, различните видове въглехидрати действат по различен начин върху обмяната на веществата. Това е пряко свързано с количеството на секретирания хормон инсулин след техния прием.
При преяждане с въглехидрати, инсулинът, който отделяме, за да се справим с огромния поток от глюкоза, има страхотен успиващ ефект. Но ако захарта е малко и в храната ни няма сложни въглехидрати, които да стабилизират инсулиновите нива, тялото ни разгражда собствена гликоза от гликогенния си резерв. Или казано накратко – изяждаме 5 грама захар и качваме 10 гр мазнини.
Ето защо е толкова важно да наблегнем на „добрите“ т.е. сложните въглехидрати, които ни зареждат с енергия, създават усещане за ситост и съдържат полезни хранителни вещества.
А защо да не си приготвим пълноценен обяд от вкъщи?
Ето едно вкусно и полезно решение за хапване на работното място.
Протеинова палачинка
Рецептата е много лесна и здравословна, а палачинката съдържа голямо количество протеини, сложни въглехидрати и малко мазнини.
Нужни продукти: яйца, прясно мляко, овесени трици и мю
сли.
Начин на приготвяне: В купа слагате 3 белтъка и 1 жълтък. Сипвате 100 мл. прясно мляко и добавяте 3-4 супени лъжици овесени трици и мюсли на око. За аромат може да се добави ванилия. Така приготвената рядка смес сипвате в
тигана и опичате добре от двете страни. Бъдете внимателни при обръщането на палачинката, защото тя е много крехка и може да се разпадне.
Бон апети!

За Културна ми Янка

Вижте също

Утайка от кафе срещу целулит! Шегувате ли се?

Чували ли сте за ползите от кафето, които не са свързани само с разсънването ни …