Начало / Интересен / Най-мащабните рекламни договори на звездите

Най-мащабните рекламни договори на звездите

Бейзболистът Бейб Рут е първата наемна звезда за рекламна кампания. Това се случва през далечната вече 1930 година от „Red Rock Cola”

Тази формула се оказва повече от успешна. И след нея компаниите наемат известни личности – спортисти, певци, актьори, за да рекламират продуктите им. Има случаи в които, някои от звездите печелят повече от договори за реклама, отколкото от професионалните си задължения.

Изследвания са показали, че акциите на една компания увеличават своята цена, след като е обявен договор с известна личност, а продажбите скачат със средно 4 на сто.

От Investopedia посочват няколко известни личности, които бяха избрани от големи компании, за които това се е оказало много печаливш ход.

В средата на 80-те години на миналия век, спортният гигант „Nike“ подписва договор с Майкъл Джордан, което се оказва най-успешната сделка и рекламна кампания в историята на фирмата. Те подписват договора, още преди Джордан да започне да играе в Националната баскетболна лига на САЩ. Като млад човек, тъкмо завършил колежа, от „Nike” му предлагат половин милион долара, плюс собствена линия маратонки. Компанията му „The Jordan Brand“ днес е дъщерна компания на „Nike“, която носи 1 млрд. долара за 2009 г. Това е около 5% от всички приходи на компанията. Марката има 75% от пазара на маратонки за баскетбол в САЩ.

Друга личност, която печели адски много от реклама, това е тенисистката Мария Шарапова. Тя побеждава Серина Уилямс едва 17-годишна и то на финал на престижния „Уимбълдън“. Шарапова е спечелила 16 млн. долара в кариерата си от тенис, но доста повече от рекламни дейности. В началото на миналата година. тя поднови контракта си с „Nike“, който е 70 млн. долара за следващите 6 години. Това е най-печелившият договор за жена- спортист. Шарапова е най-добре платената спортистка в света цели 7 и то забележете – поредни години в света. Тя печели по най-малко два пъти повече, от приходите на която и да е друга спортистка. Но това не е единственият рекламен доворор на тенисистката. Тя рекламира още марки като: Canon, Motorola, Colgate, Palmolive, Prince, Tiffany и Evian.

Канадският актьор Уилям Шатнър е рекламно лице на Priceline. Компанията бе изправена пред трудни времена след терористичната война в САЩ от 11-ти септември, но реши да промени имиджа си, вместо на самолетните пътувания – на хотелите. Говори се, че Шатнър е направил стотици милиони долари от сделката си с Priceline от тогава насам.

Чаровната съпруга на Брад Пит – Анджелина Джоли е известна в последните години, като най-високоплатената актриса в Холивуд. По-рано тази година, в луксозната модна къща на „Louis Vuitton“ тя започна кампанията „Core Values. Джоли ще спечели поне 10 млн. долара за кампанията, която ще продължи година и половина.

Източник: http://www.dw-world.de/dw/

Снимки: http://www.pictureloaders.com

За Simba

Вижте също

Избор на класически мъжки портфейл в 5 стъпки

Избора на мъжки портфейл, дори и изглеждащ лесна задача си има своите особености. Когато искаме …