Начало / Автоманиак / Кога се налага смяна на съединителя на автомобила
съединител

Кога се налага смяна на съединителя на автомобила

Ако вие сте горд собственик на автомобил с ръчни скорости, рано или късно ще ви се наложи да прибегнете до подмяна на съединителя. В зависимост от средата, в която шофирате и личният ви маниер на каране, пробега на километри може да е различен за всеки. Разбира се, не на последно място поставяме и марката на вашия автомобил. Някои се оказват доста по-надеждни от други.

За какво да следим

Съединителят е свързващото звено между двигателя и скоростната кутия. Именно той осъществява връзката между два самостоятелно въртящи се вала. Модерните превозни средства, притежаващи механична скоростна кутия, разполагат със съединител, който се явява левият от трите педала. Неговото действие се осъществява най–често благодарение на хидравлична помпа. Обикновено при смяната на съединителя се прибягва до набавянето на цял комплект. Според класификацията си той съдържа притискателен диск, феродов диск и лагер помпа.

Задължително проверете спецификациите на вашата кола, преди да прибегнете до закупуването му. Това е единственият начин да си гарантирате точното пасване на всяка част.

Предно и задно задвижване

Смяната на всеки един от компонентите не винаги е бърза и лесна. Начинът на демонтиране е пряко свързан и със задвижването на вашата кола. Ако се наслаждавате на автомобил със задно предаване, достигането до скоростната кутия става чрез премахване на карданния вал. След като демонтирането й вече е факт, може да се прибегне до развиването на притискателния диск, а след него идва ред и на феродовия. При автомобилите с предно задвижване е нужно разглобяване на полуосите.

Щадите ли колата си

Износването на съединителя е изключително индивидуален процес. Макар че са дадени ориентировъчни параметри, по които да се прецени пробегът километри, ако имате навик да задържате крака си на педала миг повече от нужното и шофирате предимно в градска среда, едва ли ще достигнете стандартните 100 000. Не задържайте крака си на педала дори, когато колата е в покой. Ако имате навика да потегляте рязко или сменяте по – грубо скоростите, не си правите услуга. Внимателното боравене с чувствителния педал може и да удължи неговия живот, но рано или късно ще се наложи да го смените. Шофирайте предвидливо и сменяйте предавките възможно най-малко. Преценявайте ситуациите, вместо да реагирате машинално на мига.

Първи признаци на износване

Има редица признаци, по които да познаете кога нещата не вървят на добре. Ако не успявате да потеглите плавно, независимо от вниманието, с което работите, това е знак за проблем. Също така трябва да сте бдителни при положение, че усетите приплъзване на съединителя. Следете дали автомобилът повишава своите обороти, а същевременно не получава мощност.

Работата на всички компоненти зависи от правилното триене между задвижващия диск и маховика. В зависимост от своето износване частите могат да изгубят силата на триене. Това е предпоставка за приплъзването на контактните повърхности, което не позволява правилното предаване на въртящия момент от двигателя към трансмисията. Крайният резултат е влошената работа на автомобила. Неминуемо ще го усетите по мощността, която няма да е достатъчна, за да преодолеете изкачване.

Това е показател как всяка част на съединителя трябва да е в добро състояние, за да можете да поддържате приемлив работен режим. Смяната на компонентите в комплект ще гарантира адекватната работа на цялата система.

Вижте също

Смяна на маслото

Как да изберете правилното моторно масло за вашия автомобил

В момента има много възможности за избор на подходящо масло за двигателя на всеки автомобил. …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *