Начало / Полезен / Писане на обява за продажба. Какво трябва да включва и как да се уверите, че привлича възможно най-много купувачи?
как се пише обява за продажба - пример

Писане на обява за продажба. Какво трябва да включва и как да се уверите, че привлича възможно най-много купувачи?

Писането на обявата за продажба е една от най-важните стъпки в процеса на сделката и фактор, който може да повлияе на продължителността на времето, през което ще намерите подходящ купувач за вашата стока. В статията по-долу ще говорим за обява за продажба на апартамент, но почти всички насоки важат за всякакви обяви.

Трябва да обърнете голямо внимание на обявата за продажба, да се уверите, че е кратка, но изчерпателна и пълна с атрактивни снимки за потенциалните купувачи.

Не разчитайте на това, че заинтересованите хора ще се свържат с вас или с агента по недвижими имоти, който работи с вас, за да научат повече информация по телефона или че ще видят за какво точно става въпрос.

Заглавието на обявата е един от елементите, които могат да повлияят на пръв поглед върху мнението на човек за имота, който искате да продадете. Ако търсите купувач сами, добре е да споменете това в заглавието, защото тогава този, който го намери, ще знае, че вече не трябва да плаща комисионна на агента.

Опитайте се да избягвате заглавия, пълни с клишета, като „апартамент за продажба в добър район“. Вместо това можете да подчертаете силните страни на дома. Ето конкретен пример (образец): „Собственик: Продавам 2-стаен апартамент с изглед към парка”.

Описанието трябва да отговаря на въпроса – „защо някой би искал да се премести тук?“. Това трябва да се фокусира върху ползите, които идват с дома, който искате да продадете. Не е добре да спестявате думи в този случай, но не е нужно да пишете подробно описание, само за да напишете нещо.

Ето основната информация, която трябва да съдържа вашата реклама за продажби:

  • тип жилище – апартамент, къща;
  • брой стаи – отчитат се спални и общи дневни или трапезарии, а не кухни, бани, тавани или други складови помещения; – използваемата площ на къщата – това дава на бъдещия купувач представа колко просторна е къщата. Освен това е препоръчително да се добави застроената площ, а при къщите и отпечатъка върху земята, защото така заинтересованите лица ще имат ясна информация за размера на градината;
  • вид на жилищното подразделение – еднофамилна, двуетажна, еднофамилна, кръгла или вагонна;
  • комфорт – 1,2,3 или лукс;
  • етажа, на който се намира къщата – в случай на жилищен блок или апартамент във вила (пример: ет. 2/10);
  • броят на кухни, бани и балкони/тераси – в последния случай можете да посочите вида им или ако е затворено или открито пространство; – тип сграда (жилищна сграда, вила) – препоръчително е да се предоставят подробности за годината, през която са завършени строителните работи, височинния режим (пример: партер + 2 етажа) и информация за якостната конструкция на сградата ( пример: тухла, бетон и др.);
  • комуналните услуги на жилището – ток, вода, канализация, газ, кабелна телевизия, телефон, парно, интернет достъп;
  • подробности за завършването на къщата и възможни подобрения – информация за вида на прозорците, вратите или подовете;
  • ако къщата се продава напълно обзаведена и оборудвана , частично или ако е необзаведена и необзаведена;
  • подробности за съоръженията и услугите, свързани със сградата – домофон, складови помещения (пример: мазе), домакинство, администрация;
  • общата и/или полезна площ на градината – ако продавате къща;
  • брой свободни паркоместа ;
  • информация за местоположението на къщата и за кварталите (пример: детски градини, училища, паркове, магазини);
  • данни за контакт – телефонен номер, имейл адрес.

Рекламата трябва да отговаря на потенциалния купувач на повечето въпроси. Освен това, попълването на възможно най-много информация помага на вашата реклама да бъде лесно намерена от хора, които се интересуват от дом с редица специфични функции, опростявайки търсенето в специализирани сайтове.

Ако работите с агент по недвижими имоти, важно е да им дадете възможно най-много подробности за дома от самото начало и да ги помолите за помощ при написването на обявлението за продажба. Неговият опит ще говори сам за себе си в това отношение.

Ако сте започнали процеса на продажба сами, можете да попитате любим човек за мнението им относно обявата за продажба и да видите дали има въпроси, след като го прочетете. Като наемодател вие познавате дома си много добре и може да пропуснете някои детайли, които може да не ви се струват много подходящи. Допълнително мнение може да ви помогне да подобрите рекламата си.

Не забравяйте да посочите дали къщата, която продавате, е в списъка на сградите на „червена точка“ в града, но да обясните ясно степента на сеизмичен риск и какво означава това. Не се опитвайте да скриете такава информация, защото всеки купувач може да я провери на уебсайтовете на властите и ако разбере, че не сте им разкрили това, ще си помислят, че има други проблеми, които не сте успели да им обърнете внимание.

Важно! „Козметизирането“ на рекламата за имот, за да изглежда по-добре „на хартия“, отколкото в действителност, не е във ваша полза. Това ще привлече нищо неподозиращи купувачи и ще губите време да подготвяте изгледи за хора, които не търсят това, което предлагате.

Препоръчително е също да добавите още снимки към обявата за продажба, както вътре, така и извън дома. Ако работите с агент по недвижими имоти, можете да заявите специална фотосесия за тази цел. Ако търсите един купувач, добре е да правите снимки с фотоапарат, а не с мобилен телефон (макар и това да е възможно), и да използвате статив.

Уверете се, че стаите са добре осветени, подредени и чисти, без открити дрехи или мръсни чинии в кухнята.

Ако продавате къща, не забравяйте да почистите градината, преди да снимате.

Тъй като снимките са изключително важни за създаване на обявата за недвижими имоти, която ще привлече възможно най-много потенциални купувачи, повечето сайтове за обяви предлагат на собствениците възможността да добавят над 10 снимки във формат jpg или png към всяка реклама.

Важно! Не е достатъчно да публикувате обява и да чакате заинтересовани хора да се свържат с вас. Опитайте се да я актуализирате всеки път, когато намерите допълнителна информация, която може да е от значение за потенциалните купувачи (пример: открит е нов магазин в района, аптека, частна детска градина), така че те ще видят, че обявата е актуална и ще обърнат повече внимание.

Вижте също

какво възбужда жените

5 Неща, които възбуждат жените

Всеки знае, че мъжете се нуждаят от много по-малко, за да бъдат възбудени, отколкото жените. …