Начало / Домошар / Системи за контрол на достъпа – какво е важно да знаем за тях
система за контрол на достъпа

Системи за контрол на достъпа – какво е важно да знаем за тях

Всяка система за информационна сигурност, независимо от нейния вид, размер и цена, започва с осигуряване на физическата сигурност на самата себе си.

Самият термин „контрол на достъпа“ се отнася до практиката за контролиране на достъпа до различни видове собственост, сгради или помещения, за да се осигури вход само на определени лица. В най-опростена форма контрол на достъпа може да бъде постигнат с поставяне на човек в ролята на охранител или рецепционист, както и чрез механични средства от рода на брави и ключалки на вратите. Целта може да се постигне и чрез още по-модерни технологични средства, например базирани на карти системи за достъп или биометрична идентификация.

В този смисъл, за да запазите сигурността на вашата информационна система, е необходимо поне едно минимално усилие, например да заключите вратите, преди да излезете. В противен случай ще е необходимо да отделите време за възстановяване на загубени данни и да се надявате, че ценната информация е криптирана.

В повечето компании, които използват информационни системи за работа, на входа има специално обучен човек, който обикновено изисква пропуск тези, които работят в тази сграда и регистрира всички, които не работят в нея, но по различни причини се  налага да влязат вътре. Също така, модерните офис помещения са оборудвани с камери за видеонаблюдение, така че в случай на незаконни действия на посетителите, те могат лесно да бъдат идентифицирани. В идеалния случай на всяка врата на помещението е хубаво да има специално обучен охранител, както и вратите на помещенията да бъдат заключени. Разбира се, твърде е нерентабилно да се процедира по този начин.

Ето защо, за да се намалят разходите на персонала и да се увеличи нивото на физическа сигурност, се използват системи за контрол и управление на достъпа до сгради и помещения.

Системата за контрол на достъпа следи кой има право да посещава определени зони, като упълномощените лица разполагат със съответните пропуски.

Електронният контрол на достъпа си служи със силата на компютрите за справяне с ограниченията на механичните брави и ключалки, като самата система определя дали е разрешен достъпа до защитената зона въз основа на съответния пропуск.

Ако човекът разполага със съответното разрешение, вратата се отваря за даден период от време и това действие се отбелязва в системата. Ако достъпът е отказан, вратата ще остане затворена, но опитът за достъп също ще бъде записан. Системата също така ще наблюдава вратата и ще включи аларма, ако вратата се отвори с груба сила или остане отворена твърде дълго, например, когато някой умишлено я остави отворена, за да може външен човек да влезе.

Точките за контрол на достъпа биха могли да са най-различни – врати, порти, бариери, паркинги, асансьори или други физически бариери, където достъпът би могъл да се контролира  по електронен път.  Основният потребителски интерфейс със системата за контрол на достъпа е четецът на смарт карти. Четецът зависи от технологията на смарт картата.

Биометричните четци пък са уникални в технологично отношение, но те винаги изискват от потребителя да им представи част от тялото си, независимо дали става въпрос за пръстови отпечатъци или геометрия на ръката, или пък необходимостта да се погледне в камера за разпознаване на лица, сканиране на ириса и ретината или изговаряне на някаква фраза в микрофона за разпознаване на глас. Повече информация и съдействие можете да потърсите от специалистите от контрол на достъп от Метал 22.

Вижте също

Противопожарно уплътнение - снимка на набъбваща смес,използвана като противопожарна защита при проникващ кабел.

Огнеупорно уплътнение на кабели и тръби

Осигуряване на целостта с помощта на пожароустойчиво уплътнение Kогато количеството горим материал е проблемът, добра …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *