Начало / Здрав / Тренировки в домашни условия – какво трябва да знаем
фитнес ластици

Тренировки в домашни условия – какво трябва да знаем

Коронавирусната пандемия ни принуди да нарушим обичайния си ритъм на живот и да стоим  у дома. Работата от вкъщи обаче се отразява пагубно на двигателната активност, което от своя страна води до много негативни последици за здравето. Много хора се питат как да преодолеят този проблем и по какъв начин може да се компенсира липсата на достатъчно движение или спирането на редовните тренировки във фитнеса.

Според специалистите, изход от ситуацията винаги може да се намери и точно за тези неща ще си поговорим сега.

Как да провеждаме външни тренировки?

За тези, които са свикнали на по-активни тренировки, е добра идея сутрешното бягане, но най-добре е да го планират по-рано, когато навън все още няма много хора.

Силовите тренировки и кардиото пък могат да се правят и у дома, с динамични загрявки и разтягане. Важно условие е стаята да е добре проветрена.

Колкото до комплексите от общоразвиващите упражнения, препоръчително е да отделяте за тях по малко време всеки ден. Например, сутрин можете да правите няколко бързи упражнения за максимум 15 минути, а вечер да изберете лек джогинг за 15-20 минути.  Най-добрите места за джогинг и разходки по време на пандемията са тези, където се очаква да има най-малък брой хора: просторни паркинги, големи паркове, стадиони и други.

Изберете дрехи, които максимално могат да ви предпазят от вятър, студ и дъжд. Най-добре е да се обличате на пластове, за да не изстинете, но и да не прегреете.

Как да тренираме в домашни условия?

Ако обаче не искате да се излагате по никакъв начин на риск от заразяване или не се чувствате добре, е най-добре да си останете вкъщи. Съществуват много упражнения, които са идеални за изпълнение в домашна среда. Например, с ластици за трениране от 4Fitness Shop.

Фитнес ластиците претърпяха огромни промени през последните години. В момента те се предлагат в различни цветове и, което е по-важно, в различни степени на твърдост.

Възможно ли е да се изграждат мускули с помощта на фитнес ластици за трениране?

Те са особено популярни сред жени и мъже, които искат да укрепят и развиват мускулите на цялото тяло. Предпочитани са не само заради ефективността си, но и за високото ниво на безопасност, което осигуряват, тъй като при тренировките с тях вероятността от нараняване е минимална. Колкото до ефикасността им за натрупване на мускулна маса и повишаване на силата, при упражненията се прилагат същите принципи както при тренировките с тежести.

Използването на по-твърди фитнес ластици за трениране е много по-благоприятно за мускулния растеж и упражненията за сила. Тренировките с повече повторения с меките ластици също увеличават силата, но резултатите, при използването на твърди са по-добри.

Затова, ако държите да изградите мускули и сила с фитнес ластици, ще трябва да преминете постепенно на такива модели, които са с повишена твърдост. Така постепенно ще увеличите мускулното напрежение и ще си гарантирате желания краен ефект.

Избор на ластици за трениране според материала, от който са изработени

Латексът е най-популярният и евтин материал. Тези ластици се разтягат добре, но могат да причинят алергични реакции, а и по-лесно да се плъзгат по тялото.

Каучуковите ластици са сред най-евтините, но се разтягат доста бързо.

Фитнес ластици от плат – най-често са изработени от полиестер и латекс. Те не се задържат добре по тялото, цената им е малко по-висока.

Полиуретанът е материалът с най-добро качество – ластиците, изработени от него и не предизвикват алергии и са много издръжливи във времето. Основният им недостатък е, че те са по-скъпи от всички останали.

Източник: https://shop.4fitness.bg/

Вижте също

Маркови маратонки

Маркови маратонки – изборът на всеки мъж

Чудите се как да изберете маркови маратонки!? На първо място, трябва да решите къде точно …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *