Поради тази причина, винаги след работа с влакнест кит трябва да се минава и с една или няколко ръце обикновен автокит.
Един добър заместител на влакнестия кит при запълване на големи „пробойни“ в ламарината на колата (ако не се вземат мерки за справяне с ръждата навреме обикновено се случва така) е епоксидната или полиестерната смола. Въпреки че, ако сте спазили всички изисквания, шансът да се напука влакнестия кит е много малък (почти никакъв), ако не сте обработили качествено ламарината преди китосването, има сериозна вероятност да се отчупи цялото парче изградено от влакнест кит. Това е така понеже влакнестия кит е сравнително тежък и ако не е добре захванат от всички страни на дупката която запълвате има шанс да се откъсне цялото парче (не забравяйте че слоевете авто кит които ще нанесете отгоре му допълнително ще тежат а самите те няма да са захванати за нищо).
Една от често допусканите грешки е, че „майсторите“ работещи с влакнест кит нанасят твърде големи слоеве или наслояват много слоеве влакнест кит един върху друг и така шанса да се пропука китосаното място е значително по-голям.
И запомнете, най-добре преди да започнете да китосвате вземете ъглошлайфа и почистете добре ламарината до чисто (ама наистина чисто, да няма грам ръжда).
ВЛАКНЕСТ КИТ – техническа информация
Влакенестият кит е амино-ускорен, полуеластичен, високо реактивен, ненаситен кит на полиестерна основа, съдържащ специални стъклени фибрии висококачествени пълнители. Притежава много добра адхезия, запълващи и втвърдяващи свойства. За използване при ниски температури (под 5°С) трябва да се добави бензол пероксид. Влакенестият кит е особенно подходящ за ремонт по каросерията, както и за запълване и монтиране на продукти от стъклопакет