Начало / Полезен / Необходими ли са добавките с витамин В за спортисти?
Витамин Б

Необходими ли са добавките с витамин В за спортисти?

Витамините и минералите са от съществено значение за правилното функциониране на тялото. Има силна връзка между витамините (тиамин, рибофлавин, витамин B-6, B-12 и фолиева киселина) и атлетичните постижения.

От тях витамин В комплекс е най-важният.

Витамините от група В се наричат ​​микроелементи и се използват за превръщане на протеини и въглехидрати в енергия. Използват се и за възстановяване и производство на клетки. Тези характеристики ги правят много важни за спортистите, като установяват, че тези, които имат дефицит на витамин В, имат лошо представяне при високоинтензивни упражнения и са по-малко способни да се възстановят бързо и да възстановят увредените мускули или да изградят мускулна маса от тези, които имат диета, богата на витамини от група В.

Дори малък дефицит на витамин В може да доведе до лошо представяне и забавяне на процеса на възстановяване.

Индивидуалните нужди от витамин В варират и могат да зависят от вида и интензивността на тренировката, количеството хранителни вещества, загубени чрез потта и урината, и индивидуалните различия в диетата. Спортуващите жени, по-специално, може да са по-податливи на дефицит на витамин В поради ниския брой калории, които консумират. Мъжете спортисти са склонни да ядат повече и по-голямо разнообразие от висококалорични храни, докато жените са склонни да следят по-внимателно храната си и често не усвояват достатъчно калории или нямат диета. Достатъчно разнообразие от храни, за да заместят всички хранителни вещества, от които се нуждаят за възстановяване на мускулите или възстановяване.

Най-застрашени от недостиг на витамин В са спортисти, които са с ограничени калории или имат специализирани, последователни или ограничени диетични планове. Настоящите доказателства подкрепят теорията, че спортистите и тези, които тренират често или с висока интензивност, може да имат повишена нужда от рибофлавин и витамин B-6.

Комплексът от витамин В осигурява всичките осем витамина В: В1 (тиамин), В2 (рибофлавин), В3 (ниацин), В5 (пантотенова киселина), В6, В7 (биотин), В9 (фолиева киселина), В12. Те могат да се намерят естествено в редица храни или хранителни добавки.

Витамините от група В помагат на тялото да произвежда енергия и червени кръвни клетки.

Ползите за здравето са изключително много, което предполага, че приемането на комплекс от витамин В може да помогне за лечение или предотвратяване на здравословни проблеми. Укрепената имунна система, енергичното настроение, подобряването на здравето на сърцето, облекчаването на тревожността и успокояването на кожните заболявания са само част от ползите от витамините от група В.

Всеки витамин В е от съществено значение за определени функции на тялото:

  • B1 и B2 са важни за правилното функциониране на мускулите, нервите и сърцето, могат да помогнат за предотвратяване на бъбречно заболяване при хора с диабет тип 2 и да намалят риска от катаракта;
  • B3 помага за регулиране на нервната и храносмилателната система, може да предотврати мигрена и понижава нивата на холестерола;
  • B5 и B12 са необходими за нормален растеж и развитие, помагат при различни здравословни състояния, включително тревожност, депресия, умора, сърдечни заболявания, ПМС и кожни проблеми.;
  • B6 подпомага имунната система и помага на тялото да разгражда протеините, предпазва от сърдечни заболявания, облекчава симптомите на ПМС и облекчава гаденето, свързано с бременността;
  • В7 участва в производството на хормони;
  • B9 помага на клетките да възстановяват и поддържат ДНК, може да помогне за предотвратяване на рак на гърдата, колоректален рак и рак на панкреаса, както и да намали риска от вродени дефекти (когато се приема от бременни жени).

Можете да получите много витамини от група В от пълнозърнести и обогатени зърнени храни, тъмнозелени зеленчуци, ядки и много животински и млечни продукти.

Витамин B6 се намира в боб, пиле, риба и някои зеленчуци и плодове, като тъмнозелени листа, банани b-комплекс банер, папая, портокали и пъпеши.

Добавките с витамин B-6 се препоръчват за облекчаване на различни симптоми, включително синдром на карпалния тунел, депресия, главоболие и ПМС. B-6 може да понижи кръвните нива на хомоцистеин (свързан с повишен риск от сърдечно-съдови заболявания), да помогне за намаляване на симптомите на гадене и повръщане при бременни жени. Типичната доза обикновено е в диапазона от 10 до 25 mg на ден.

Витамин B12 се намира в продукти от животински произход, като риба, домашни птици, месо, яйца или млечни продукти. Хранителната мая е, водораслите, обогатените зърнени храни и обогатените със соево или оризово мляко също са витамин B-12.

Основно хранително вещество, което поддържа метаболизма под контрол, подпомага образуването на червени кръвни клетки, поддържа централната нервна система, необходимо за правилното функциониране и развитие на мозъка, витамин В12 се предлага и като добавка.

Изследванията също така показват, че витамин В12 може да поддържа точността на зрението с напредване на възрастта, бори се със сърдечни заболявания и инсулт и предпазва от рак.

Благополучието се дължи на тези витамини, подобряване на паметта, стимулиране на имунната система, здрав сън и забавяне на процеса на стареене. Препоръчителната добавка за витамин В12 е 2,4 mcg/ден за хора над 14 години.

Въпреки че можете да получите много от тези основни витамини от вашата диета, за спортисти, които прекарват много време в упражнения с висока интензивност, е важно да допълвате диетата и да избирате качеството и чистотата на добавките.

Правилното хранене е от съществено значение за атлетичните постижения и добавките трябва да бъдат избрани правилно и най-добрият начин да направите това е да потърсите възможно най-много информация, за да анализирате диетата си и да разберете точно какви добавки са полезни за вашата физиология.

Използването на добавки, съдържащи комплекса от витамин В, гарантира здравето и функционирането на тялото ви във ваша полза.

Вижте също

как да правя качествени снимки с телефон

Как да правите перфектни снимки с телефон

Много потребители използват телефона, за да заснемат любими моменти или обекти. Ето няколко съвета, които …